Sejm-Wielki.pl [start]
M.J. Minakowski, Genealogia Potomków Sejmu Wielkiego
Zaloguj się kontakt
Imię Nazwisko: 

Dziennik posiedzeń i ustaw Sejmu Wielkiego (1788-1792)
w tłumaczeniu na język i realia ludzi urodzonych w XXI wieku

IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXIXII
17881788-051788-101788-111788-12
17891789-011789-021789-031789-041789-051789-061789-071789-081789-091789-101789-111789-12
17901790-021790-031790-041790-051790-061790-071790-081790-091790-101790-111790-12
17911791-011791-021791-031791-041791-051791-061791-091791-101791-111791-12
17921792-011792-031792-041792-05
Білоруська мова
Deutche sprache
English language
Français
Lietuvių kalba
Latviešu valoda
Język polski
Українська мова
       Indeks osób
Indeks tematów

piątek, 5 marca 1790 « poniedziałek, 8 marca 1790 » wtorek, 9 marca 1790

Relacja z obrad

Językiem polskiego studenta

Z rozpoczęcia kolejnego dnia obrad w Parlamencie Unii wynika, że dyskutowano na temat ekonomicznego zarządzania wojskiem – przewodniczący Izby Poselskiej, Pan Stanisław Małachowski, przedstawił projekt ulepszenia organizacji wojskowej. Mówiono o korzyściach z założenia krajowych fabryk, które mogą zaspokajać potrzeby wojska, a także redukować wydatki i sprowadzać kwalifikowanych rzemieślników. Złożył też propozycję zwiększenia wydajności współpracy pomiędzy różnymi komisjami skarbowymi, a także spraw wojskowych.

W dalszej dyskusji senator Pan Ludwik Karśnicki zabrał głos w obronie Komisji Wojskowej, mecyjąc o niestosowność win pod adresem tej instytucji.

Obrady przybrały bardziej praktyczny charakter, kiedy to Podkanclerzy Koronny w imieniu Pana Prezydenta Stanisława Augusta Poniatowskiego wyznaczył trzyosobową delegację, która miała zbadać działania Komisji Wojskowej. Do delegacji nominowano między innymi przedstawicieli Zachodniej Polski i Litwy-Białorusi, co pokazuje dbałość o reprezentację wszystkich krajów Unii.

Z kolei Pan Ludwik Gutakowski przedstawił wniosek, aby ci, którzy już zajmują się obowiązkami w innych delegacjach, byli wyłączeni z nowego wyboru, aby nie doprowadzić do przeciążenia ich pracą.

Izba Poselska przeprowadziła również losowanie, aby wyłonić członków delegacji, których zadaniem będzie szczegółowe zbadanie pracy Komisji Wojskowej.

Debata przerodziła się w szerszą dyskusję nad koniecznością pilnego zaopatrzenia wojska w broń i ekwipunek, a także nad rosnącymi potrzebami Rządu w zakresie obronności. Podnoszono argumenty za i przeciw pewnym decyzjom, akcentując znaczenie gospodarności wojskowej i zapewnienia armii potrzebnych środków. Ostatecznie, pomimo różnic zdań, wyraźną większością głosów postanowiono ustalić Komisariat Wojskowy jako instytucję odpowiedzialną za te sprawy.

Obrady wskazują, że Parlament Unii podejmuje istotne kwestie zapewniające bezpieczeństwo i stabilność krajów Unii, choć nie brakuje też debat i kompromisów typowych dla prac parlamentarnych. To kolejny dzień, w którym przewija się duch reform i nowoczesnego zarządzania państwem.

American student's style

Today in the vibrant sessions of the Congress of the Union (linking Poland-Ukraine and Lithuania-Belarus), we witnessed some impassioned debate.

Speaker Stanisław Małachowski highlighted the necessity of efficient military funding without sacrificing careful budgeting. He proposed improving local manufacturing to support military needs, easing financial burdens, and potentially drawing foreign craftsmen due to decreased exports (you can learn more about him here).

Senator Ludwik Karśnicki from West Poland defended the Military Commission against accusations of negligence, emphasizing accountability and expressing gratitude for the support given by the President (learn about him here).

Then, the Under Secretary of State presented nominees to inspect the activity of the Defense Committee: including Józef Ankwicz from East Poland-Ukraine, Ignacy Giełgud from Lithuania-Belarus, and Michał Walewski from West Poland (you can see their bios by clicking on their names).

In electing new members for the Defense Committee Examination from the House of Representatives, a fortunate lottery propelled several Representatives into positions of scrutiny and responsibility. Notably, Eustachy Sanguszko, Seweryn Potocki, Michał Zaleski, and Antoni Nałęcz were among the chosen voices to ensure military readiness and efficiency (Mikułowski, Potocki, M. Zaleski, Nałęcz).

In terms of military support infrastructure, the proposal for a new Military Commission sparked debate over who should control various aspects of military supplies, from the Representatives' attire to munitions. While some advocated for the decentralization of this control, suggesting that regiment leaders should retain authority over their outfits and armament supplies, others saw the benefit of consolidating military support under a singular military commission for the sake of efficiency and economy.

Finally, the Congress voted affirmatively, with a significant majority, to establish this centralized Military Commission to streamline military support and boost domestic manufacturing, hopefully without compromising the quality and rapid availability of military resources—a turning point toward a more organized and self-sufficient military structure.

As the sun sets over Congress, it is clear that the debates and decisions of today could shape the future of the Union's defenses, keenly focused on both preserving the polish of tradition and embracing the sheen of innovation.

Osoby wymienione

Józef Ankwicz, senator kasztelan z Nowego Sącza (1782-1791) (geneal.); Mateusz Butrymowicz, poseł z Pińska (1788-1792), podstarosta z Pińska, miecznik z Pińska (geneal.); Adam Kazimierz Czartoryski, poseł z Lublina (1788-1792), starosta generalny z Podola (geneal.); Ignacy Giełgud, poseł ze Żmudzi (1788-1792), strażnik wielki Litwy-Białorusi (geneal.); Mikołaj Glinka, poseł z Różana (1788-1792), chorąży z Różana (geneal.); Augustyn Gorzeński, poseł z Poznania (1788-1792), chorąży z Poznania, podkomorzy z Poznania (geneal.); Tymoteusz Gorzeński, senator biskup ze Smoleńska (1790-1795), referendarz Polski-Ukrainy (geneal.); Ludwik Gutakowski, poseł z Orszy (1788-1792), starosta z Kampinosu (geneal.); Jacek Jezierski, senator kasztelan z Łukowa (1775-1795) (geneal.); Ludwik Karśnicki, senator kasztelan z Wielunia (1780-1795) (geneal.); Stanisław Jan Kublicki, poseł z Łotwy (1788-1792), wicebrygadier kawalerii narodowej Litwy-Białorusi (geneal.); Jan Paweł Łuszczewski, poseł z Sochaczewa od 22.11.1790 (1790-1792), sekretarz sejmu do 22 listopada 1790 (geneal.); Antoni Małachowski, senator wojewoda z Mazowsza (1784-1794) (geneal.); Stanisław Małachowski, poseł z Sandomierza (1788-1792), referendarz wielki Polski-Ukrainy, marszałek Sejmu marszałek konfederacji Polski-Ukrainy (geneal.); Wojciech Mączyński, poseł z Wielunia (1788-1792), szambelan Króla (geneal.); Józef Wojciech Mierzejewski, poseł z Podola (1788-1792), strażnik polny Polski-Ukrainy, rotmistrz kawalerii narodowej (geneal.); Franciszek Ksawery Mikorski, poseł z Kalisza (1788-1792), pisarz ziemski z Kalisza (geneal.); Antoni Mikułowski, poseł z Sandomierza (1788-1792), pisarz ziemski z Radomia (geneal.); Ignacy Moszczeński, poseł z Bracławia (1790-1792), podczaszy z Bracławia (geneal.); Antoni Nałęcz, poseł z Dobrzynia (1788-1792), podstoli z Rypina (geneal.); Piotr Pawlikowski, poseł z Mińska (1788-1792), skarbnik z Mińska (geneal.);
Stanisław August Poniatowski, król/prezydent Unii Polski-Ukrainy i Litwy-Białorusi z Łotwą (geneal.); Prot Potocki, senator wojewoda z Kijowa (1791-1795), starosta z Guzowa (geneal.); Seweryn Potocki, poseł z Bracławia (1788-1792) (geneal.); Kazimierz Rzewuski, poseł z Podola (1788-1792), pisarz polny Polski-Ukrainy (geneal.); Eustachy Sanguszko, poseł z Lublina (1788-1792), rotmistrz (geneal.); Hieronim Sanguszko, senator wojewoda z Wołynia (1775-1795) (geneal.); Kazimierz Nestor Sapieha, poseł z Brześcia nad Bugiem (1788-1792), generał artylerii Litwy-Białorusi, marszałek konfederacji Litwy-Białorusi (geneal.); Paweł Skorzewski, poseł z Kalisza (1788-1792), podstoli z Poznania (geneal.); Wojciech Walerian Suchodolski, poseł z Chełma (1788-1790), senator kasztelan z Radomia (1790-1795), chorąży z Chełma (geneal.); Jan Suchorzewski, poseł z Kalisza (1788-1792), wojski ze Wschowy (geneal.); Alojzy Sulistrowski, poseł z Połocka (1788-1792), pisarz wielki Litwy-Białorusi (geneal.); Marcin Ślaski, poseł z Krakowa (1788-1792), szambelan Króla (geneal.); Wojciech August Świętosławski, poseł z Wołynia (1788-1792), chorąży z Krzemieńca, podstarosty grodzki z Krzemieńca (geneal.); Kasper Walewski, poseł z Krakowa (1788-1792), szambelan Króla (geneal.); Michał Walewski, senator wojewoda z Sieradza (1784-1792), szambelan Króla (geneal.); Józef Wołłowicz, poseł z Ciechanowa (1788-1792), stolnik z Ciechanowa (geneal.); Ignacy Wybranowski, poseł z Lublina (1788-1792), stolnik z Lublina (geneal.); Ignacy Zakrzewski, poseł z Poznania (1788-1792), stolnik z Poznania, chorąży z Poznania (geneal.); Michał Zaleski, poseł z Trok (1788-1792), wojski wielki Litwy-Białorusi (geneal.); Mikołaj Zaleski, poseł z Kijowa (1788-1792), podsędek z Owrucza (geneal.); Jan Zieliński, poseł z Zakroczymia (1788-1792) (geneal.);

Tekst źródłowy

Zaloguj się lub wykup abonament Wielkiej Genealogii Minakowskiego by uzyskać dostęp do tej sekcji.

Zaloguj się lub zarejestruj się (załóż konto)

Jeżeli nie masz konta lub nie pamiętasz hasła,
albo nie wiesz, czy miałaś/eś konto na Wielcy.pl
- wtedy pole „Hasło” zostaw puste. Zajmiemy się tym.
Adres email:
Hasło:
Pamiętaj zalogowanie
Nie pamiętam hasła



Opublikowano akt (Volumina Legum, 128)

Językiem polskiego studenta

Uchwała w sprawie wniosków ziemskich z Bielska.

Podczas ostatniego posiedzenia Parlamentu podjęto ważną decyzję dotyczącą funkcjonowania cywilno-wojskowej komisji ziemi Bielskiej, znajdującej się w regionie Podlasie. Chociaż pierwotnie wyznaczono miasto Tykocin jako miejsce obrad, mieszkańcy zdecydowali na sejmikach, że praktyczniejsze będzie przemiennie obradowanie w Brańsku, który jest stolicą tego terenu, i w Tykocinie. Pan Prezydent, w porozumieniu z Parlamentem, wyraził zgodę na wniosek wyżej urodzonych obywateli tej ziemi, umożliwiając w ten sposób podział kadencji komisji między oba miasta, co ma na celu lepszą dostępność i wygodę dla mieszkańców.

American student's style

Resolution on the Requests of the Bielsk Land

In today's Congressional session, we've got some updates from the local scene. Tailored to enhance the judicial system in the Bielsk County of the Podlaskie State, the folks over there have obtained a Presidential stamp of approval. Originally, their civil-military commission trials were all set to take place in the city of Tykocin. But the people, speaking through their Representatives at the local congress, advocated for a split. The game plan now is to hold commission sessions in two locations – one in Brańsk, their county capital, and the other in Tykocin, keeping things fair and accessible. Checks out that the brazen move for convenience won over the President and the Houses of Congress, greenlighting this two-pronged approach. So, in layman's terms, they've just diversified their justice venues, folks.

Osoby wymienione

Stanisław August Poniatowski, król/prezydent Unii Polski-Ukrainy i Litwy-Białorusi z Łotwą (geneal.);

Tekst źródłowy

Zaloguj się lub wykup abonament Wielkiej Genealogii Minakowskiego by uzyskać dostęp do tej sekcji.

Zaloguj się lub zarejestruj się (załóż konto)

Jeżeli nie masz konta lub nie pamiętasz hasła,
albo nie wiesz, czy miałaś/eś konto na Wielcy.pl
- wtedy pole „Hasło” zostaw puste. Zajmiemy się tym.
Adres email:
Hasło:
Pamiętaj zalogowanie
Nie pamiętam hasła



Opublikowano akt (Volumina Legum, 129)

Językiem polskiego studenta

Rezolucja na prośby województwa krakowskiego

Parlament przychylił się dziś do prośb z Zachodniej Polski o przeniesienie komisji cywilno-wojskowej z Lelowa do Szczekocin, z powodu znacznej dezolacji Lelowa. Dzięki staraniom Pani z Morsztynów Dembińskiej, starościny wolbromskiej, która zaoferowała, że na własny koszt wybuduje odpowiednie miejsce dla funkcjonowania komisji oraz magazyn na zboże, jeśli zajdzie potrzeba. Co ważne, zmiana ta nie wpływa na uprawnienia obywateli regionu do uczestniczenia w elekcjach komisji krakowskiej, zgodnie z poprzednio przyznanymi prawami.

American student's style

Resolution on the Requests of the Krakow State

Today's parliamentary session took a turn to local affairs as lawmakers approved a significant change that hits close to home, specifically the Krakow state. Bowing to the requests of Senators and Representatives from the Krakow state, we've decided to switch the headquarters for the joint civil-military commission of Lelowskie and Księskie Counties. The reason? The massive devastation in the original city, Royal Lelow, has made it pretty much unsuitable.

The move-in location? None other than the estate of Madam Dembińska of the Wolbrom starosty, located in Szczekociny. But here's the catch – Madam Dembińska, in her generosity which we graciously acknowledge, will foot the bill for a swankier joint for the commission's permanent headquarters and a proper office setup. Additionally, if grains need storing, that's on her dime for facility costs too.

This might sound all set in stone, but future elections for commissioner positions will give citizens of Lelowskie and Księskie Counties the choice – they can opt in to be part of the Krakow commission if they feel like it, exercising a right previously granted to them.

Osoby wymienione

Urszula Dembińska z Morsztynów, starościna z Wolbromia (geneal.);

Tekst źródłowy

Zaloguj się lub wykup abonament Wielkiej Genealogii Minakowskiego by uzyskać dostęp do tej sekcji.

Zaloguj się lub zarejestruj się (załóż konto)

Jeżeli nie masz konta lub nie pamiętasz hasła,
albo nie wiesz, czy miałaś/eś konto na Wielcy.pl
- wtedy pole „Hasło” zostaw puste. Zajmiemy się tym.
Adres email:
Hasło:
Pamiętaj zalogowanie
Nie pamiętam hasła



Opublikowano akt (Volumina Legum, 130)

Językiem polskiego studenta

Ustalenie deputacji do porównania ofiary i podatków

W dniu 8 marca 1790 r. sejmiki Unii ustaliły przepisy dotyczące opodatkowania, mające na celu zrównoważenie obciążeń fiskalnych pomiędzy różnymi regionami naszych dwóch krajów. Tak więc wzniosłe Izby Parlamentu skierowane przez marszałków Sejmu, Stanisława Małachowskiego dla Polski-Ukrainy i Kazimierza Sapiehę dla Litwy-Białorusi przyjęły akt zapewniający przejrzyste metody ustalania podatków na podstawie rzeczywistych dochodów z różnych rodzajów mienia.

Ten akt prawny ustanowił deputację, której obowiązkiem jest porównanie ofiar i podatków wywodzących się z tych intrat. Deputacja ta będzie działać na terenie całego obszaru Unii Polski-Ukrainy oraz Litwy-Białorusi. Cel tej inicjatywy jest prosty: zapewnienie, by wszyscy mieszkańcy obu krajów Unii wkładali w podatki według takich samych zasad i na tych samych warunkach.

Deputacja została wyznaczona, by zająć się dochodami, które mają charakter stały i pewny – a więc takimi, które można przewidzieć i obiektywnie ocenić. W skład tego gremium wybrani zostali senatorowie i posłowie zarówno z Polski-Ukrainy, jak i z Litwy-Białorusi. Ich zadaniem będzie gromadzenie dokumentów dotyczących transakcji gospodarczych z lat 1784-1789, analiza tych danych, a następnie wycena dochodów z różnych źródeł, co pozwoli sprawiedliwie oszacować podatki.

Zgodnie z aktem, kancelarie na obszarze Unii mają obowiązek dostarczy, w z góry określonym czasie, wszelkie informacje dotyczące transakcji, by umożliwić deputacji właściwe oszacowanie dochodów. Nieprzestrzeganie tego nakazu może pociągać za sobą surowe konsekwencje.

Deputacja może przyjmować różnorodne pomysły i projekty od każdego, kto chciałby przyczynić się do skuteczniejszego systemu opodatkowania. Dają one szansę na pozyskanie funduszy dla skarbu Unii i ulepszenie istniejących przepisów podatkowych. Po dokładnej analizie tych projektów, deputacja przedstawi dwa z nich do rozważenia przez Panów Prezydentów oraz Wysokie Izby Parlamentu.

W przypadku pojawienia się zastrzeżeń co do nowego sposobu opodatkowania, obywatele mogą wnosić o przegląd swego przypadku przed komisją skarbową, która będzie mogła zarządzić lustrację majątku w celu ewentualnej korekty. Procedury takie mają zapewnić, że żaden obywatel nie zostanie niesprawiedliwie obciążony większym podatkiem, aniżeli jego faktyczne dochody by uzasadniały.

Akt ten jest przełomowy pod wieloma względami, ponieważ nie tylko definiuje jednolite zasady opodatkowania dla różnych prowincji, ale również ustanawia mechanizmy kontroli i zabezpieczenie prawideł jego wykonania. Zapewnia również, że projekty podatkowe będa rozważane w sposób demokratyczny i z uwzględnieniem opinii zarówno Prezydentów, jak i przedstawicieli narodu w Parlamencie.

Ostatecznie, jak w każdym działaniu mającym wpływ na dobro publiczne, deputowani składają uroczystą przysięgę, aby działać uczciwie, sprawiedliwie i bezstronnie, zawsze mając na względzie dobrze pojęty interes całej Unii. Taki jest zarys aktu, który w istotny sposób wpłynie na kształt naszego systemu podatkowego na najbliższe lata.

American student's style

Appointment of the Delegation to Compare Contributions and Taxes

Hey there, fellow knowledge seekers! Fresh from the political oven, we've got some legislative news all the way from the Union Parliament's kitchen—the Congress of Poland-Ukraine, Lithuania-Belarus, and, let's not forget, Latvia. Your diligent correspondent is here to break down the legalese for y'all.

So here's the scoop: The Congress just passed an act that’s all about making sure everyone’s paying their fair share when it comes to taxes. The President and the Houses of Congress got together and were like, "We need to stop peeps from either paying too much or dodging taxes," because, you know, fairness.

This is a big deal because different regions, from West Poland to East Poland-Ukraine, and all the way to Lithuania-Belarus, were sort of doing their own thing. And not to leave out Latvia (or as they called it back in the day, "Inflanty"), the act covers them too. The goal? Equality across the board. No favoritism when it comes to who’s shelling out the dough for public expenses.

The plan is to set up a special task force—a delegation with a fancy title but really it’s just a bunch of representatives and senators from the aforementioned regions. These folks will roll up their sleeves and dig into property and income details from 1784 to 1789. If you lived back then, you'd be pulling out your quill and ink, 'cause they wanna check out sales, contracts, and prices, under penalty of... let's just say it'd be a really bad day if you hid stuff from them.

The delegation is like the tax detectives of the 18th century, going all Sherlock Holmes on everyone's financial business. They'll be piecing together all this data, and if there's not enough to go on, they’ll call in the local courts to swear under oath that there's nada else to provide.

Now, this is not just a paperwork exercise. They’ll be tweaking tax rates based on how much property changed hands, and they're not limited to this method alone. They'll take suggestions from anyone within four weeks, kind of like an 18th-century suggestion box, and then they’ll concoct two tax proposals. Ultimately, the President and the Congress will pick one to put into law.

If anyone feels unfairly targeted by the new tax code, they can whistle for a reevaluation, and the tax commission can adjust as needed. Anyone who cries foul has a year to stir up a review process with some checks and balances.

But hold your horses; it's not all bureaucracy and red tape. These delegates have to take an oath promising they won't take bribes or play favorites. They swear to uphold fairness and fight for the common good of the Union. No pockets lining and no playing politics—their promise is all straight-shooting from here on out.

So, there you have it. Your cliffs notes on the Union's latest legislative enactment, aimed at bringing tax harmony across its diverse landscape. Let’s hope it turns out as fair and balanced as they intend it to be.

Stay tuned for more updates, as your dedicated Parliament liaison, on whatever they churn out next. Remember, folks, whether in the 18th century or the 21st, taxes are as certain as death and history quizzes.

Osoby wymienione

Michał Bernowicz, poseł z Nowogródka (1788-1792), sędzia ziemski z Nowogródka (geneal.); Józef Bierzyński, poseł z Kijowa (1788-1792), podkomorzy z Żytomierza (geneal.); Michał Brzostowski, poseł z Trok (1788-1792), starosta z Mińska (geneal.); Marcin Grocholski, senator kasztelan z Bracławia (1774-1790), senator wojewoda z Bracławia (1790-1793) (geneal.); Ludwik Gutakowski, poseł z Orszy (1788-1792), starosta z Kampinosu (geneal.); Kajetan Hryniewiecki, senator wojewoda z Lublina (1782-1795) (geneal.); Jan Jordan, poseł z Krakowa (1788-1792) (geneal.); Józef Kossakowski, senator biskup z Łotwy (1781-1794) (geneal.); Wiktoryn Kuczyński, poseł z Drohiczyna (1788-1792), chorąży z Drohiczyna (geneal.); Franciszek Ksawery Mikorski, poseł z Kalisza (1788-1792), pisarz ziemski z Kalisza (geneal.); Józef Mikorski, poseł z Gostynina (1788-1791), senator kasztelan z Rawy Mazowieckiej (1791-1795), podkomorzy z Gostynina, pisarz komisji skarbowej (geneal.); Fryderyk Moszyński, poseł z Bracławia (1788-1792), sekretarz wielki Litwy-Białorusi (geneal.); Józef Niesiołowski, senator wojewoda z Nowogródka (1773-1795) (geneal.);
Antoni Okęcki, senator biskup z Poznania (1780-1793) (geneal.); Józef Plater, poseł ze Żmudzi (1788-1792), wojski z Łotwy (geneal.); Stanisław August Poniatowski, król/prezydent Unii Polski-Ukrainy i Litwy-Białorusi z Łotwą (geneal.); Michał Strasz, poseł z Sandomierza (1788-1792), podsędek ziemski z Radomia (geneal.); Alojzy Sulistrowski, poseł z Połocka (1788-1792), pisarz wielki Litwy-Białorusi (geneal.); Franciszek Szymanowski, poseł z Sochaczewa (1788-1792), regent wielki Polski-Ukrainy (geneal.); Ignacy Tymowski, poseł z Sieradza (1788-1792), stolnik z Sieradza (geneal.); Tomasz Wawrzecki, poseł z Brasławia (1788-1791), wiceminister skarbu Litwy-Białorusi (1791-1795), podkomorzy z Kowna, chorąży Litwy-Białorusi (geneal.); Ignacy Witosławski, poseł z Podola (1788-1792), oboźny polny Polski-Ukrainy (geneal.); Ignacy Zakrzewski, poseł z Poznania (1788-1792), stolnik z Poznania, chorąży z Poznania (geneal.); Franciszek Ksawery Zboiński, senator kasztelan z Raciąża (1777-1790), senator kasztelan z Płocka (1790-1793) (geneal.); Jan Zieliński, poseł z Zakroczymia (1788-1792) (geneal.);

Tekst źródłowy

Zaloguj się lub wykup abonament Wielkiej Genealogii Minakowskiego by uzyskać dostęp do tej sekcji.

Zaloguj się lub zarejestruj się (załóż konto)

Jeżeli nie masz konta lub nie pamiętasz hasła,
albo nie wiesz, czy miałaś/eś konto na Wielcy.pl
- wtedy pole „Hasło” zostaw puste. Zajmiemy się tym.
Adres email:
Hasło:
Pamiętaj zalogowanie
Nie pamiętam hasła




Baza danych na stronach www.sejm-wielki.pl to drobny wycinek Wielkiej genealogii Minakowskiego, sięgającej średniowiecza, zawierającej ponad 1.200.000 osób nawzajem skoligaconych, w tym znaczną część sławnych Polaków wszystkich epok; więcej na ten temat na Wielcy.pl .
Baza jest uzupełniana codziennie
— bardzo proszę o nadysłanie uzupełnień na adres mj@minakowski.pl . Z góry dziękuję!


Serwisowi Sejm-Wielki.pl patronuje Stowarzyszenie Potomków Sejmu Wielkiego, działające pod patronatem Marszałka Sejmu RP.

Znani: literaci, malarze, muzycy, aktorzy, dziennikarze, odkrywcy, historycy, wojskowi, filozofowie, ludzie Kościoła, prawnicy, politycy: przedrozbiorowi, dziewiętnastowieczni, przedwojenni, powojenni, współcześni, parlamentarzyści II i III RP oraz PRL, uczeni (członkowie akademii nauk): nauk społecznych, nauk biologicznych, nauk ścisłych, nauk technicznych, nauk rolniczo-leśnych, nauk medycznych, nauk o ziemi

Cytuj: Marek Jerzy Minakowski, Wielka genealogia Minakowskiego (Wielcy.pl), wydanie z 15.06.2024.
© 2002-2024 Dr Minakowski Publikacje Elektroniczne — Regulamin, polityka prywatności i cookie