„Słownik biograficzny teatru polskiego 1900-1980”, t. II, PWN Warszawa 1994:
ANDRZEJEWSKI Adam (8 IV 1917 Głębokie k. Konina - 1 III 1968 Senftenberg w Niemczech), śpiewakBył synem Józefa A. i Franciszki z Matusiaków, mężem Marii Petkow Staroselskiej (Stalosielskiej). W 1935 uzyskał we Włocławku dyplom mechanika precyzyjnego. Początkowo pracował w fabryce manometrów. Podczas II wojny świat, został przymusowo przeniesiony do fabryki Telefunken w Poznaniu. W 1946 znalazł się w Łodzi i zaczął tam naukę śpiewu na lekcjach prywatnych. W 1948-52 był uczniem średniej szkoły muz.; równocześnie pracował zarobkowo, najpierw jako technik, potem urzędnik. Od września 1952 został zaangażowany do Opery Śląskiej (występował na scenie operetkowej w Gliwicach). Debiutował 20 IV 1953 partią Schuberta („Domek trzech dziewcząt"). Od nowego sez. przeniósł się do wrocł. ARTOS-u. W 1954-55 występował w Łodzi (Estrada, Opera Łódzka). W 1956 został solistą Studia Opery i Operetki w Bydgoszczy (przekształconego w 1959 w T. Muzyczny Opery i Operetki). W przedstawieniu inaugurującym w 1956 działalność tej sceny śpiewał partię Franka („Flis"), potem główne partie tenorowe, m.in.: Almavivę („Cyrulik sewilski"), Stefana („Straszny dwór"), Hoffmanna („Opowieści Hoffmanna"), tyt. w „Fauście”, Jontka („Halka"), Kazimierza („Hrabina"), Geralda („Lakme"), Pinkertona („Madame Butterfly"). Śpiewał także w operetkach, m.in.: Hrabiego Daniłę („Wesoła wdówka"), Barinkaya („Baron cygański"), Szymona („Student żebrak"), Alfreda („Zemsta nietoperza"), Orfeusza („Orfeusz w piekle"). Gościnnie śpiewał w 1959 w Krakowie (partia Hoffmanna), we wrześniu 1962 w Bułgarii, 1 X 1963 partię Turiddu („Rycerskość wieśniacza") w Operze Łódzkiej. Jeszcze w 1963 został zaangażowany do Theater der Bergarbeiter w Senftenberg; śpiewał tu m.in. partie Hryćka („Jarmark soroczyński"), Młynarza Klasa („Krzyk mew"), Rudolfa („Cyganeria"), Manrica („Trubadur").